Comment of the Week

From “Blue,” commenting on Jane Mayer’s New Yorker hit piece on the Koch brothers:

From Mayer: “The Kochs continued to disperse their money, creating slippery organizations with generic-sounding names, and this made it difficult to ascertain the extent of their influence in Washington.“

So let’s check out some of the organizations she cites:

“Charles Lewis, the founder of the Center for Public Integrity, a nonpartisan watchdog group”

“Ari Rabin-Havt, a vice-president at the Democratic-leaning Web site Media Matters

“A 2004 report by the National Committee for Responsive Philanthropy, a watchdog group, described the Kochs’ foundations as being self-serving”

“According to the Center for Public Integrity, between 1986 and 1993 the Koch family gave eleven million dollars to the institute.”

“The group, Citizens for a Sound Economy, seemed like a grassroots movement, but according to the Center for Public Integrity it was sponsored principally by the Kochs”

“Charles Lewis, of the Center for Public Integrity, described the scandal as “historic. Triad was the first time a major corporation used a cutout”—a front operation—”in a threatening way. Koch Industries was the poster child of a company run amok.”

“Joseph Romm, a physicist who runs the Web site ClimateProgress.org, is infuriated by the Smithsonian’s presentation.”

The results:

CPI, Media Matters, and NCRP are ALL Soros (and other left wing foundation) funded groups. With the exception of the statement that Media Matters is “Democratic-leaning” which is a pale shadow of the truth (it is purely and hyper Democratic), the partisan [editor: ideological?] nature of these groups is never mentioned. Climateprogress.org is a division of the Center for American Progress Action Fund which is, yes, funded by George Soros.

And Mayer has the gall to talk about “slippery organizations with generic-sounding names”?

Blue is obviously correct. It’s at best wildly hypocritical for a journalist to criticize the Koch’s for allegedly hiding their ideological activities behind “slippery organizations with generic-sounding names” while the journalist herself consistently relies in the very same story on left-wing political activists who themselves work for “slippery organizations with generic-sounding names”, while not even identifying the organizations in question as left-wing.